dobór słów kluczowych

Jednym z fundamentów pozycjonowania jest dobór słów kluczowych

 

Należy zwrócić uwagę, by dobór słów kluczowych nie były zbyt ogólny. Należy tę czynność powierzyć specjaliście SEO. Z pozoru prosta i wydająca się bardzo logiczną czynność jest nagminnie wykonywana niepoprawnie.

Efektem błędnego doboru fraz kluczowych jest brak wzrostu popularności strony, brak klientów i ruchu na stronie. A przecież chodzi o ruch i klientów :) Jednak dobór słów kluczowych to nie taka prosta sprawa. Załóżmy, że prowadzisz warsztat samochodowy np. w Warszawie. Jesteś właścicielem małego warsztatu i chcesz aby Twój warsztat na słowo „Warsztat samochodowy Warszawa” lub Naprawa samochodów Warszawa” był na stronie głównej Google. Prawda, że logiczne? Każdy szef warsztatu by sobie takiego stanu życzył.

Dlaczego jest to zły dobór słów kluczowych?

Załóżmy, że w Twoim mieście jest 100 warsztatów samochodowych, niektóre są ogromne i bardzo nowoczesne, niektóre mają renomę lub istnieją od 30 lat. Większość z nich coś robi, aby być w Google wysoko, inwestują w seo comiesięcznie jakieś kwoty od lat. Tak, nie tylko Ty wpadłeś na ten pomysł :)) to oczywiste dziś, że trzeba się pozycjonować. Będzie ciężko „przebić ich” w krótkim czasie, potrzeba pracy, wysiłku i taki logiczny i oczywisty wybór słów kluczowych nic Ci nie da. Pozycjoner będzie je pozycjonował, ale efekt może przyjść po długim czasie np. po roku. Do tego czasu się zniechęcisz i stracisz dobre zdanie o pozycjonowaniu.

Profesjonalny pozycjoner powie prawdę

Profesjonalny pozycjoner powie tak: „Dobiorę słowa unikalne dla Twojego warsztatu, słowa specjalnie dla Twojej oferty. Wyszukajmy tych potencjalnych klientów, którzy na pewno chcą tego, co oferujecie. Może na początku pozycjonujmy firmę na:  wymiana świec zapłonowych i naprawa rozruszników. Pozyskamy klientów szybko, a te „trudne” słowa będą miały czas wzrastać w wynikach wyszukiwania.”

Jak widzisz słowa kluczowe i ich dobór to skomplikowane zadanie

Zazwyczaj też  mamy błędne myślenie w jeszcze jednej kwestii, która powoduje brak wyników –  brzmienie słów kluczowych. Przykładowo, firma wykonująca projekty ogrodów i wykonująca ogrody chce, by pozycjonować ją na frazę „budowa ogrodów Chorzów”. Robimy dla firmy analizę słów kluczowych i wiecie co się okazuje?

Mniej niż 10 osób miesięcznie szuka frazy „budowa ogrodów Chorzów”. Ale frazy „zakładanie ogrodów Chorzów” szuka ponad 200 osób miesięcznie! Po takim sprawdzeniu słowa kluczowego staje się oczywiste, co pozycjonować.

Właśnie z powyższych powodów warto polecić dobór słów kluczowych specjaliście

Słowa kluczowe nie muszą być efektowne, ważne, by były efektywne, czyli takie, po których mogą szukać nas zainteresowani internauci.

Wypełnij formularz wyceny – odpowiemy natychmiast!
tel. 500 296 921

Porozmawiajmy o Twoim projekcie w naszym biurze lub u Ciebie!