Dobór słów kluczowych

Jednym z fundamentów pozycjonowania jest dobór fraz kluczowych.

Należy zwrócić uwagę, by dobór słów kluczowych nie były zbyt ogólny. Należy tę czynność powierzyć specjaliście SEO. Z pozoru prosta i wydająca się bardzo logiczną czynność jest nagminnie wykonywana niepoprawnie.

Efektem błędnego doboru fraz kluczowych jest brak wzrostu popularności strony, brak klientów i ruchu na stronie.

A przecież chodzi o ruch i klientów. Jednak dobór słów kluczowych to nie taka prosta sprawa. Załóżmy, że prowadzisz warsztat samochodowy np. w Warszawie. Jesteś właścicielem małego warsztatu i chcesz aby Twój warsztat na słowo „Warsztat samochodowy Warszawa” lub Naprawa samochodów Warszawa” był na stronie głównej Google. Prawda, że logiczne? Każdy szef warsztatu by sobie takiego stanu życzył.

Jak dobrać słowa kluczowe?

Profesjonalny pozycjoner powie tak: „Dobiorę słowa unikalne dla Twojego warsztatu, słowa specjalnie dla Twojej oferty. Wyszukajmy tych potencjalnych klientów, którzy na pewno chcą tego, co oferujecie. Może na początku pozycjonujmy firmę na:  wymiana świec zapłonowych i naprawa rozruszników. Pozyskamy klientów szybko, a te „trudne” słowa będą miały czas wzrastać w wynikach wyszukiwania.”

Jak widzisz słowa kluczowe i ich dobór to skomplikowane zadanie

Zazwyczaj też  mamy błędne myślenie w jeszcze jednej kwestii, która powoduje brak wyników – brzmienie słów kluczowych. Przykładowo, firma wykonująca projekty ogrodów i wykonująca ogrody chce, by pozycjonować ją na frazę „budowa ogrodów Chorzów”. Robimy dla firmy analizę słów kluczowych i wiecie co się okazuje?

Mniej niż 10 osób miesięcznie szuka frazy „budowa ogrodów Chorzów”. Ale frazy „zakładanie ogrodów Chorzów” szuka ponad 200 osób miesięcznie! Po takim sprawdzeniu słowa kluczowego staje się oczywiste, co pozycjonować.

Właśnie z powyższych powodów warto polecić dobór słów kluczowych specjaliście

Słowa kluczowe nie muszą być efektowne, ważne, by były efektywne, czyli takie, po których mogą szukać nas zainteresowani internauci.

Agencja E-marketingu